Normál téligumi minták
Ezeket a téli abroncsokat kontinensünkön kifejezetten az átlagos európai téli időjárási körülményekhez tervezik és fejlesztik ki, alapjaiban már +7 Celsius fok alatt jobb tapadási teljesítményt nyújtanak, mint a nyári abroncsok. A mkontinentális európai telet napjainkban többségében nedves és száraz útviszonyok jellemzik, egyre kevesebb a havas napok száma, és a jeges útviszonyok is elenyésző számúak.
Ezért ezeknek a normál téligumiknak a többségét a nedves és száraz tapadásra hegyezik ki, aki szeretné, hogy havas és keges körülmények között is kiváló tapadást nyújtson a téli abroncsa, célszerű a prémium gyártók normál használatú termékei közül választania, mivel ezek az abroncsok a havas, jeges, száraz és nedves téli időjárási körülményei között is kiegyensúlyozottan, optimálisan teljesítenek. A normál téligumik leginkább városi, és autópályás téli használatra ajánlottak.
Alpesi, Nordic, szegecseletlen kiemelkedő havas és jeges tapadást nyújtó téligumik.
Azon autósok számára, akik rákényszerülnek arra, hogy keményebb téli körülmények között közlekedjenek, értve ez alatt az észak európai országok lakóit, és a hegyvidékeken élőket, a nagyobb gumiabroncsgyártók a normál téligumiktól különböző, úgynevezett 'alpesi', 'nordic', vagy 'studless ice & snow' téli abroncsot készítenek.
Ezek a téligumik 0 Celsius foktól lefelé nyújtanak igazán jó tapadási teljesítményt, és mind a futófelület gumikeveréket, mind a mintázatot kifejezetten a havas és jeges felületeken való kiváló, átlagon felületi tapadás érdekében fejlesztik ki. Remekül teljesítenek a nedves, ónos esős laza és letaposott havas, valamint eljegesedett felületeken. Azoknak ajánlható, akik telente több hetet kényszerülnek havas és jeges felületeken autózni.
Szegecselt alpesi és Nordic téligumi típusok
A harmadik kategória téli abroncsai a legcsúszósabb útszakaszokra készülnek, olyan területekre, ahol több héten keresztül nem megy a hőmérő higanyszála 0 fok fölé, és legnagyobbrészt jeges és nagyon csúszós havas felületeken kell az autósoknak vezetniük.
A szegecselt abroncsok kiváló minőségű vonóerő és fékerő átadásra képesek jégen is, viszont hátrányuk, hogy lényegesen zajosabbak, kevésbé komfortosak, és aszfalton nem nem tanácsos használni ezt a különleges típust.